touko

5.5.2020 Meriauran kiertotalouden asiakkuuksista vastaava henkilö vaihtuu

Riinu Walls (MBA, Maritime Management) ottaa Meriaurassa vetovastuun kiertotalouden ja uusioraaka-aineisiin liittyvien tuotteiden merikuljetuksista, Jukkis Sutelan siirtyessä uusiin haasteisiin Meriauran ulkopuolelle. Walls on aikaisemmin vastannut Meriauran bulk-kuivalastialusten rahtaamisen ja operoinnin… 5.5.2020 Meriauran kiertotalouden asiakkuuksista vastaava henkilö vaihtuu

huhti

Euroopan komissio julkaisi tänä keväänä uuden kiertotalouden toimintasuunnitelman. Suunnitelman tavoitteena on, että tuotteet ovat kestäviä, korjattavia ja kierrätettäviä. Suunnitelma on osa Euroopan vihreän kehityksen Green Deal -ohjelmaa. Lue lisää: CircWaste-hankkeen… 29.4.2020 Tuotesuunnittelun rooli korostuu EU:n uudessa kiertotalouden toimintasuunnitelmassa

huhti

29.4.2020 Akkukierrätys Pb Oy saa uuden toimitusjohtajan

Johanna Alakerttula (KTM, FM) aloittaa Akkukierrätys Pb Oy:n toimitusjohtajana 1.5.2020. Yrityksen nykyinen toimitusjohtaja Lauri Nylander jää elokuussa eläkkeelle kymmenen toimitusjohtajavuoden jälkeen. Alakerttula siirtyy toimitusjohtajan tehtävään Pirkanmaan ELY-keskuksesta, jossa hän on… 29.4.2020 Akkukierrätys Pb Oy saa uuden toimitusjohtajan

loka

15.10.2019 Meriaura Oy lanseeraa lähes hiilineutraalit merikuljetussopimukset

Meriaura on tuonut ensimmäisenä merikuljettajana markkinoille lähes hiilineutraalit kuljetussopimukset. Meriaura EcoVoy Contract-konsepti perustuu vähäpäästöisiin uuden sukupolven EcoCoaster-aluksiimme, jotka käyttävät voimanlähteenään yhtiöryhmämme itse valmistamaa biopolttoainetta, VG Marine EcoFuelia. Käytettäessä toisen sukupolven… 15.10.2019 Meriaura Oy lanseeraa lähes hiilineutraalit merikuljetussopimukset

loka

8.10.2019 Kuusakoski ei pelkää metallinkierrätyksen haasteita

Kierrätys on ollut arkipäivää jo vuosien ajan. Metallien kierrätys on toiminut Suomessa, kuten myös muualla maailmalla, aina hyvin. Tehokkuuden parantaminen niin jalostusprosesseissa kuin metallien talteenotossa on kuitenkin tarpeellista. Vaikka metallinkeräys… 8.10.2019 Kuusakoski ei pelkää metallinkierrätyksen haasteita

heinä

11.7.2019 Mepak pyytää tarjouksia metallipakkausjätteen ja pienmetallin vastaanotto-, käsittely- ja kierrätyspalvelusta

Mepak-Kierrätys Oy pyytää tarjouksia kotitalouksista kerätyn metallipakkausjätteen ja pienmetallin vastaanotto-, käsittely- ja kierrätyspalvelusta. Lisätietoa: https://www.mepak.fi/fi/ajankohtaista/mepak-pyytaa-tarjouksia-metallipakkausjatteen-ja-pienmetallin-vastaanotto-kasittely-ja-kierratyspalvelusta/

kesä

10.6.2019 Historiateoksemme ‘Kiertotalouden ytimessä’ nyt luettavissa sähköisessä muodossa!

Historiateoksemme ‘Kiertotalouden ytimessä: Suomen Uusioraaka-aineliitto 1950-2016’ on nyt julkaistu sähköisessä muodossa sivuillamme. Historiateos on luettavissa alla olevan linkin kautta: https://www.uusioraaka-aineliitto.fi/tilaa-historiikki/ Nautinnollisia lukuhetkiä!

kesä

Suomen Uusioraaka-aineliitto hyväksyi kolme uutta jäsentä hallituksen kokouksessa toukokuussa: Meriaura Oy Europress Group Oy (Twitter @EPWastehandling) Suomen Paalauskeskus Oy Logistiikka ja sen tuomat ratkaisut ovat keskeisessä roolissa kiertotalouden tehostamisessa. Nyt… 10.6.2019 Suomen Uusioraaka-aineliiton uudet jäsenet edustavat kestäviä logistiikkaratkaisuja